FAQ

Givetvis! Vår support kommer hantera och sköta allt så ni kan tänka på annat.
Efter ordern registrerats så har majoriteten utav våra kunder SIM-kortet till hands redan inom 2-3 dagar. Däremot kan det ta upp emot 5 arbetsdagar.
Detta är inget att oroa sig över. Innan din surf tar slut så kommer du bli notifierad via sms. Det finns flera olika surfmängder att fylla på med och detta görs enkelt via SMS. Vill du hellre kontakta vår support & få hjälp så är du varmt välkommen att göra det.
Benämningen för detta är fakturaintervall. Anledningen att fakturaintervall kan uppstå är på grund av att abonnemanget driftsatts under månadens gång och därmed sammanställs de två första fakturorna.
Du kan ringa till oss på 042-511 10 och få hjälp. Vi rekommenderar detta dels för att ni sparar in 588 kr per år, men framförallt för att bidra till en bättre miljö.
Börja med att starta om din telefon. Ofta löser en enkel omstart de flesta problemen. Ifall ovanstående åtgärd olyckligtvis inte löser problemet kan det vara värt att kontrollera så att det inte ligger någon tillagd samtalsspärr i din eller mottagarens enhet. Detta kan vara allt ifrån nummerblockering till ”stör ej” funktioner. Skulle problemet fortfarande kvarstå så rekommenderar vi att ni ringer in till oss på kundtjänsten så att vi får chansen att felsöka och åtgärda bekymret.

Aktivering & fakturerings frågor

  • VoLTE (Voice over LTE), tillåter en telefon att göra samtal över 4G-nätet samt WiFi. Vänligen kontakta oss för att aktivera det på ert abonnemang. Detta tillför inga extra typ av kostnader eller dylikt. För att aktivera det på er telefon så följ nedan instruktioner: iPhone: Börja med att gå in på Inställningar. Gå sedan in på Mobilnät.
  • Gå sedan in på Alternativ för mobildata. Därifrån så går ni in på Röst och data. Aktivera sedan VoLTE (indikeras med grönt). Android: Börja med att gå in på Inställningar.
  • Gå sedan in på Anslutning. Gå sedan in på Mobilnätverk. Aktivera sedan LTE-Röstsamtal.
  • Genom att man aktiverar WiFi-samtal på sitt abonnemang, så kan man ringa genom WiFi om man är uppkopplad mot ett WiFi. Detta kan hjälpa till med inomhus-täckningen. För att aktivera denna tjänst så är ni varmt välkomna att ringa till vår kundtjänst, så hjälper vi er med detta. Tjänsten medför givetvis ingen typ av kostnad. Iphone: Börja med att gå in på Inställningar.
  • Gå sedan in på Telefon. Gå sedan vidare in på Wi-Fi-samtal. Aktivera sedan Wi-Fi-samtal. Android: Wifi-samtal Börja med att gå in på Inställningar. Gå sedan in på Anslutning.
  • Gå sedan in på Mobilnätverk. Gå sedan in på Wi-Fi-samtal. Aktivera sedan Wi-Fi-samtal.
  • Alla våra kunder får en samlingsfaktura på samtliga abonnemang. Fakturering sker månadsvis per post eller via mail, detta väljer du som kund själv. Autogiro finns även som alternativ.